Hankkeen selvitys- ja kehitystyö nivoutuvat yhteen ja niissä käytetään toiminnallisia menetelmiä. Kehitystyötä tehdään ammattikorkeakoulujen, toisen asteen, yläkoulujen ja ohjauspalveluita tarjoavien tahojen yhteistyönä ja yhdessä ohjauspalveluita käyttävien kanssa (nuoret, opiskelijat).
Hankkeen yhteistyökumppanit, joiden kanssa kehitystyötä tehdään ja menetelmiä testataan ovat:
- Vantaan Ohjaamo sekä
- Muut Ohjaamot ohjaamoiden kehittämishankkeiden kautta
- Raahen koulutuskuntayhtymä Brahe
- Seinäjoen koulutuskuntayhtymä Sedu
- Kemi-Tornionlaakson koulutuskuntayhtymä Lappia
- Monimuotoiset perheet -verkosto
- Turun Tyttöjen talo
- Yläkoulut (alueellisesti osatoteuttajien paikkakunnilta)
- Varsinais-Suomen TE-palvelut
Lisäksi järjestämme hankkeen aikana alueellisia verkostapaamisia, joissa hankkeen menetelmiä ja materiaaleja työstetään yhdessä.
Haluatko mukaan kehittämistyöhön? Ota yhteyttä hankkeen projektipäällikkö Sari Miettiseen: etunimi.sukunimi@utu.fi
Työskenteletkö tasa-arvo- ja yhdenvertaisuusteemoja sisältävissä hankkeissa?
Tule mukaan vapaamuotoiseen valtakunnalliseen toimijaverkostoon!
- Mukaan ovat tervetulleita kaikki tasa-arvo- ja yhdenvertaisuus (=tayv) teemaisissa hankkeissa toimivat tai hankemaailmassa tayv-toiminnan kehittämisestä kiinnostuneet
- Hanke saa olla myös päättynyt tai vasta suunnitteilla
- Toiminta on vapaamuotoista, jakamiseen ja vertaistukeen perustuvaa, pyrimme tapamaan muutaman kerran vuodessa (tällä hetkellä virtuaalisesti).
- Seuraava tapaaminen suunnitteilla tammikuulle 2021.
- Verkostoa koordinoivat Sari Miettinen (Turun yliopisto), Sanna Nykänen ja Mia Teräsaho (THL/Tasa-arvotiedon keskus)
- Jos haluat postituslistalle, laita postia Sari Miettiselle: etunimi.sukunimi@utu.fi
Verkostolla on oma sähköpostilista, jolla tiedotetaan ajankohtaisista hankeuutisista ja verkoston tapaamisista.
Liity listalle.
Verkostolla Facebookissa ryhmä nimeltä Tasa-arvohanketoimijat: https://www.facebook.com/groups/tayvtoimijat/
Mukaan pääsee lähettämällä liittymispyynnön ryhmään. Ryhmä on yksityinen.